onsdag 11 november 2009

Psykbryt.....ja nästan....fast ändâ en bra dag!

Vissa dagar är faktiskt jobbigare än andra och idag var det en sâdan. Sov taskigt inatt pga enorm huvudvärk som sen har hâllt i sig mest hela dagen. Har kännt mig lätt illamâende och med en "massa mâsten" sâ tryter tâlamodet (i alla fall mitt) ganska snabbt. Olliver har varit pipigare än pipigast och skall vara med mamma HELA TIDEN! Han fâr vara med och tvätta, pâ toaletten, laga mat, hämta posten, när jag duschar osv osv. Sen lägger jag ner honom 2 sekunder för att ta en kopp kaffe och dâ börjar det igen *pip tjut pip tjut*! Tror bestämt att han har kommit in i den berömda "jag hatar avskeds-frasen".

Men trots allt pip frân honom och av och till en enormt stor "käft" frân Erick sâ är det ju världens gulligaste ungar *ler stort*! Tog nâgra foton av dom smâ liven när dom satt och lekte vid köksbordet tidigare idag:























Ja dom är allt för goa dom smâ. Tror dock att storebror akut behöver tid hos frissan *fnissar*. Lilleman däremot "sparar vi pengar pâ" för det är nog inte aktuellt det kommande âret!!!

Nu är Vince och Erick iväg och "gâr Sint Martin" med vâra vänner i Zwaanshoek. Sint Martin i holland är lite som Halloween fast här ringer man bara pâ, sjunger en sâng, fâr godis och sen gâr man vidare till nästa hus. Kvällen slutar oftast med en hel barnryggsäck full av onyttigheter. Själv blir jag glad när nâgon erbjuder frukt istället men det uppskattas ju inte sâ mycket av barnen.

Nej, dags att fâ lite gjort i detta kaotiska hus!

Dröm sött!!!

Kram Karin

1 kommentar: