tisdag 3 november 2009

En stressig helg ligger bakom ryggen!

Ja, det har varit mycket denna helg. Vincent mamma gick bort i början av förra veckan och det ger ju en del arbete. Här i Holland sker begravningen otroligt fort, ja den mâste faktisk ske inom 6 dagar (himla konstigt tycker jag). Vince har varit upptagen med att besöka sin pappa, köpa honom kläder till begravningen + allt annat som kyrka, kör, lunch mm mm som skulle fixas.


Pâ söndagen kunde folk komma och ta farväl (öppen kista) i ett kapell och prata lite med familjen och sen igâr var det begravningen. Vi âkte alla dit men jag blev inte kvar sâ länge i kyrkan pga lille Olliver som bara ville stâ upp och väsnas sâ gott han kunde *s*. Sâ efter ca 20 minuter gick vi ut och promenerade i det nâgot kyliga höstvädret och jag var "ganska" sâ genomfrusen när det väl var dags för gravsättning (ca 1 timme senare). Sen blev det kaffe och kaka innan den närmsta familjen och nâgra inbjuda tog sig till ett hotell där det blev en lättare lunch. Familjen är stor, ca 40 personer sâ det blev mycket pratande och "condolerande" innan jag, Erick och Olliver âkte hem. Lilleman var helt slut precis som jag. Vince syster, man och barn hade sovit hos oss natten innan och även fast vi hämtade mat är det ju mycket som skall fixas. Hur som helst hade vi det jättetrevlig och satt uppe alldeles för länge kvällen innan begravningen.



Idag har jag haft en ren slappardag. Sov med Olliver pâ fm i 2,5h och lyckades även sova med honom en timme under eftermiddagen. Snacka om att det var underbart!!! Nu ikväll blir det röj i köket och lite tvättpyssel innan sängen hägrar igen. Resten av veckan kommer nog bli som vanligt med pyssel, plock och det eviga körandet till skolan.









Börjar känna mig lite stressad inför Sinterklaas (Holländskt firande med en massa paket till barnen) och julhelgen/veckan. Det är ju bara 7 veckor kvar och inte har vi fâtt nâgot speciellt gjort i hemmet som vi hade planerat. Sâ nu är det dags att vi rycker upp oss och kämpar vidare kväll efter kväll. Sinterklaaspresenter och julklappar har jag inte ens tänkt pâ, än mindre börjat inhandla med det ger sig nog i slutänden *s*!

Näpp, dags att sätta fart igen!



Ha en härlig kväll!!!

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar