söndag 22 november 2009

Full fart i helgen....och en hel del slappande!


Vilken helg! Världscups premiär i längdskidor * LER STORT* (fast längtar mer efter
skidskyttepremiären om 2 v), full rulle med tvättt mm, Erick, grannarna barn (tillika kusiner) och övernattningskompis frân lör till sön. Ja, det har verkligen varit fullt upp~!!!
Erick och kusin F-J lekte hela dagen igâr innan Louise kom hit för att leka och sova över. Pâ kvällen var det fullt röj med att leka, äta, tillverka "girlanger", busa och sjunga sânger för Sinter Klaas som kanske skulle komma med nâgon present under natten. Barnen ville givetvis inte sova utan ligga i sängarna (eller skall jag säga sängen) och kolla pâ film (givetvis Star Wars) innan korpgluggarna sakta men säkert "trillade igen". Sa till barnen att när klockan är sju sâ fâr ni gâ ner. Jag förklarade NOGA hur det dâ mâste stâ pâ klockan och trodde att allt var frid och fröjd tills nästa morgon när Louise gâr omkring (med en nâgot groggy Erick i släptâg) . Jag kikar pâ klockan som dâ visar: 05.48!!!! Sen gick det givetvis inte att fâ dom i säng och inte Olliver heller som vaknade men jag var stenhârd och sa att när klockan är sju sâ fâr ni gâ ner. Det var nog den längsta timmen detta âret *fnissar*!!! Dom blev i alla fall glada över presenterna och lekte sen hur snällt som helst!












Resten av dagen var det full fart. Kusinerna F-J Och A kom hit och lekt sâ med fyra högröstade "ungar" i huset blev det "ganska mycket". Tack och lov har Vince tagit hand om Olliver större delen av dagen sâ att jag har kunnat slappa, kolla skidor och laga mat i lugn och ro.
Nu skall jag snart pussa lille Erick som fortfarande är vaken, kanske leka en stund och sen skall han nattas. Jag och Vince dyker snart ner i soffan för nâgra nya avsnitt av Glee.
Puss puss ocg kram kram!!!
Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar