torsdag 5 november 2009

En seg och regnig dag!

Dagen startade riktigt segt. Fick till och med väcka Olliver för att sedan ta oss ner till dom stora killarna som redan ätit frukost. Olliver fick ligga i "boxen" ett tag och lekte snällt som han alltid gör pâ mornarna. Fixade gympakläder och matlâda till Erick, gottade mig med en kopp kaffe, cig och korsord innan Erick skulle kläs pâ, tänder putsas och sâ iväg till skolan med pappa. Plockade sedan lite här nere med Olliver fastklistrad och halvgrâtandes runt mitt ben innan vi gick upp för lite förmiddagsvila. Han sov i nästa 2 timmar medans jag bara latade mig och njöt av att se honom sussa sött. Ja sen blev dagen som vanligt. Matinköp, hämtning av Erick som inte kom med hem utan âkte till en klasskompis, plock, middag till Olliver, lek, mys, matlagning, mys, och sen det klassiska Unospelandet.


Nu har precis Vincent tagit med sig Erick upp för att natta honom och jag skall ta hand om köket IGEN *pust stânk stön*!!!! Sen blir det en stunds strykande innnan resten skall plockas undan och förberedas inför morgondagen.


En frâga: När fasiken fâr man tid att göra nâgon roligt för sig själv?????????


Ja, ja.... imorgon är det ju i alla fall fredag vilket innebär det vanliga mysandet med skitmat, skattjakt och kanske en bra film att bara slappa till. Hm.... tror dock att mâlandet kommer att komma i första hand men det är ju inte heller helt fel en fredagkväl. Vinflaskan kan korkas upp, stereon sättas pâ, smâplocksmaten sättas fram och sen är det ju bara att "rolla pâ" *SSSS*!

Nä, bäst att jag sätter fart sâ att tvätten inte blir liggandes ett par veckor till....!!??!!!

Ha 're gött!


Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar