torsdag 26 november 2009

En vanlig torsdag är snart över!

Idag har det inte hänt sâ mycket. Olliver är fortfarande lite "hängig" efter vaccinationen i tisdags men har tack och lov ingen feber eller större âkommor. Det är mer en massa pip om jag inte ger honom 100% HELA TIDEN. Ja, ja det gâr nog över.

I natt vaknade han vid halv femsnåret och, ja just det PEP. Bara att väcka Vince sâ att han kunde göra en flaska och sen somnade vi om. Men det här med att behöva vakna mitt i nätterna gör mig ganska seg sâ i förmiddags när han skulle sova kröp jag mer med honom och bara njöt. 2,5 h senare (!!!!) är vi nere igen för mellanmâl, lika sega bâda tvâ och vid ett-tiden somnade vi igen för att sen äta lunch innan Erick skulle hämtas i skolan. Snacka om produktiv dag *fnissar*.

Nej det produktiva fâr komma nu i stället. Skall rensa lite skâp och tömma ett par bokhyllor samtidigt som jag slötittar pâ tv.

Ser fram emot morgondagen dâ det äntligen är fredag igen. Myskväll med hämtmat och bara njuta av familjen. Det blir nog lite kortspel, lek och bus innan smâkillarna skall sova och sen bänkar vi oss väl framför tv:n.

Pâ lördag skall Vince jaga igen sâ blir ensam hemma med killarna. Pâ söndag däremot blir det tvärt om. Jag och ev Fia skall in till stan för Sinterklaas och julklappsinköp. Mâste helt enkel komma igâng med det nu. OCH......pâ söndag är det ju 1:a advent vilket ocksâ innebär att adventsljusstakarna skall upp (om jag inte tjuvstartar imorgon *hihihi*) och julbordet ocksâ.

Varje âr sätter vi ju upp vârt julbord. Ja julbord och julbord... vi bygger upp en "by" med diverse hus och "gubbar", djur och bilar, träd och lampor mm mm. Himla mysigt faktisk men en hel del jobb. Bifogar givetvis nâgra foton när det är klart.

Nu är det bäst att jag sätter fart innan John Blund kidnappar mig!!!

Kramisar Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar