torsdag 8 oktober 2009

Tandagnisslan & kalas!

Vilken torsdag det har varit!!!

Dagen började underbart med sol, noll vind och ca 12 grader ute. Tog som vanligt med mig kaffekoppen ut för en cigg och ett par minuter med korsordet innan morgonruschen skulle ta fart! Ja här skall minstingen matas, matlâdan till storebror skall packas, kläder skall som genom nâgot sorts under letas fram i tvätthögarna, tänderna borstas och Oooooppps frukosten var inte uppäten. Borsta igen, skor och munkis pâ, vinka i fönstret till pappa och storebror som ger sig av till skolan och sen........PUSTAR JAG UT! Jag och minstingen leker en stund och mamma, ja dvs jag, försöker snabbt planera dagens mâsten (som givetvis inte kommer att utföras i tid eller som jag tänkt mig). Handla present till storebrorsans bästa tjekompis(kalas under eftermiddagen) , fixa mat till lunch och middag och sen var det ju det här med tvätt och städning. Ja, kanske inte sâ hemskt hektisk men mycket kan gâ fel *sss*!

Tog med mig minstingen in till stan för alla inköp och det gick väl hyfsat. Avstängda vägar med köer som följd, men väl framme gick det baske mig undan. Hem igen, lunch till minstingen och sen skulle han sova...trodde jag! Han var trött som bara den men sova ville han inte. Mer lek och gos och sen äntligen sov det lilla pyret. Tyvärr var jag tvungen att väcka honom igen 1h senare eftersom storebror mâste hämtas frân skolan.

1 timme senare är vi pâ väg till kalaset. Minstingen gnäller mest hela tiden (fâr 4 tänder i överkäken samtidigt + att han är pâ väg att bli rejält förkyld igen) men storebror är glad och ser fram emot târta, lek och simning. Nâgra timmar senare är han inte alls sugen pâ târta mer utan berätta för mamma att han ALDRIG mer vill äta nâgot sâ "hemskt" (blev nog en bit för mycket). Han mâr illa och har huvudvärk hela kvällen den stackarn men somnar sen utmattad pâ soffan. Minstingen somnade efter mânga om och men själv uppe i sängen efter att mamma gett upp gosandet.

Sen mâste det ju röjas här hemma, eller skall man kalla det saneras efter en dag där man inte gjort annat än burit omkring pâ den tandagnisslande minstingen. Tack och lov tog pappa hand om disk och plock idag (igen) och jag kunde slappa en stund.
Ibland struntar vi helt enkelt i att plocka undan och bara sätter oss för att njuta lite tillsammans, och ja, vad händer dâ? Jo dâ passar folk pâ att sâ där helt apropâ "bara titta förbi"! Har sagt det mer än en gâng "att om vi vill ha besök skiter vi helt enkelt i att städa"!!! En dag kan man väl ta det lugnt med plock och städ men efter tvâ är man nästan ett fall för "Rent hus"!

Smâttingarna sover nu som sagt, "mannen" kollar tv och jag skall göra honom sällskap en stund innan jag date:ar John Blund!

Sov gott och dröm sött!!

Kramar!

1 kommentar:

  1. Hej där! Kul att du kommit igång också. Vi får höras senare så ska jag berätta om hur du pingar din blogg så du får lite eventuella läsare på olika nätverk, om du vill. KRAM!

    SvaraRadera