onsdag 14 oktober 2009

Jag har gjort det igen *SSS*!

Ja jag har gjort det igen! Fâtt till uttal och namn fel. Vet inte om det ligger i släkten men mamma har samma problem som jag. Glömmer namn och ändrar dom lite efter tycke och smak *asg*. Det började för ganska mânga âr sedan när vi spelade TP och jag skulle läsa en frâga. Frâgan löd: Vem skrev i väntan pâ Godot??? Hmmmm... inte visste jag att "godot" var en person sâ jag trodde det handlade om att vänta pâ nâgot "gott" *viker mig av skratt*! Sen har det fortsatt under alla âr med misstag av namn och uttal.

Ikväll ringde jag sâ min kära gamla vän Anna och vi satt och fnissade och pratade som vanligt och kom efter ett tag in pâ var deras sommarstuga nu egentligen ligger. Jag frâgar: Ligger den i närheten av Sing Sing? Anna svarar snabbt: Nej den ligger närmare Mellerud! Sen blir det tyst i 5 sekunder och sen hörs en härligt skrattande stämma som säger: "Sing sing"??? Det heter ju "Sjung Sjung"!!!! Hon frâgar sen om jag bott utomland för länge och jag svarar fnissande att kanske är det sâ........vilket det givetvis inte är. Har helt enkelt en hjärna som spelar mig spratt och glömmer allt mindre viktigt *sss*....vilket dock inte är nâgon förklaring till varför jag fortfarande minns alla PLU (kortnummer) i kassan pâ Kvantum sen 1989!!!!!

Ja hjärnan är väl en konstig liten grej!!! Nu säger den dock till mig att sluta sitta vid datorn, kolla tv en stund istället (för vem vill missa gosingen kl. 21.00) och mysa lite med Vince. Vi firar 10 âr tillsammans idag, ja inget direkt firande men lite mys nu när barnen äntligen har somnat med tv och lite holländska "hapjes" innan John B dyker upp igen!

Kram!

Ps. Första riktigt kalla dagen här idag. Frost pâ bilrutan och ca 9 grader som topptemp. Pâ terassen i solen var det dock 18 grader sâ det gick att sitta i t-shirt. De ni!!! Puss DS.

1 kommentar:

  1. *hahaha* Ja, kommer ihåg "I väntan på Godot". Jag säger bara på ditt vis nuförtiden. En riktigt rolig fadäs, skönt att du själv kan skratta åt det. Det roligaste var väl ändå din förvånade min när alla exploderade i ett gapskratt.

    Sing sing - fniss.

    Vet du - snön föll är förut. Om än bara i några minuter. Vackert.

    Nu ska jag fixa färdigt med tvätten o sjunka ner i soffan en välförtjänt stund.

    Puss

    SvaraRadera