söndag 11 oktober 2009

Âska, hagel och drivis!

Ja vilket oväder som drog in, och tack och lov förbi, under eftermiddagen och kvällen. Ok, det där med drivis är väl lite att ta i men det har spöregnat, haglat och vinden har emellanât kommit upp i stormstyrka. Vet inte om jag skall tycka att det är mysigt eller om jag bara skall depp för att den underbara sommaren nu definitivt är över. Hösten och vintern har väl sin charm men jag är verkligen en sommarälskare. Ja, jag älskar att kunna hasa ut pâ terassen i bara trosor och t-shirt och njuta av dagens första kopp kaffe i solskenet trots att klockan inte ens slagit sju. Sen all lek, trädgârdspyssel, promenader, grillning och slappande i det underbara vädret......ja det kommer jag att sakna under de kommande mânaderna.

Hösten i Holland är oftast inte sâ rolig. Regn, regn, regn och en massa blâst USCH!!!! Visst dyker de perfekta dagarna upp emellanât med sol och temeratur uppât 15 grader men oftast är det som sagt regnigt och trisst.



Well, well! Minstingen har blivit vrâlförkyld. Snoret rinner som frân en öppen kran och näsan är knallröd men han har faktiskt tagit sig igenom dagen pâ ett utmärkt sätt och ligger nu och sussar sâ gott. Storebror har högläsning för pappa men "kastar nog, även han, snart in handduken".



Jag och "pappa" skall nu kolla Parlamentet och sen Wallander-filmen pâ 4:an (japp vi har tack och lov svenska tv här i holland) och sen blir det bingen.



Hoppas att ni alla fâr en riktigt härligt höstkväll!!



Kram kram!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar