måndag 14 december 2009

Ingen ro och ingen vila, bara gno.....*s*!

Nej, jag tänker inte avsluta det "talessättet" som mamma berättade för mig när hon var här senast. Tydligen sa man sâ "förr" i tiden *fnissar*!


Ja tiden har verkligen sprungit iväg och vi fejar pâ för fullt. Har inte ens haft 5 minuter att sätta mig vid datorn den senaste veckan och känner mig lite orolig för att det inte kommer hända under den kommande heller.
Tack och lov sâ börjar det bli lite ordning och reda här hemma nu inför julen. Lite fönsterputs, smâplock, golvtvätt, mer pyntande och matinköp stâr pâ agendan. Och just det ja, julklapparna mâste ju ocksâ införskaffas.......!!!

I morgon blir det ett besök hos husläkaren eftersom Ollivers ena öra är kladdigt igen. Tror att det har värkt hâl igen trots att han inte varit speciellt ledsen eller pipig utan mer vanligt förkyld. Sen blir det hem för en timmes vila innan det är dags att âka iväg och ta den andra vaccinationssprutan. Jag hoppas verkligen att han tar det lika bra som sist och inte blir sjuk nu precis innan jul. Pâ onsdag blir det en tur till Ikea med familjen. Dâ blir det ljus och matinköp inför julafton och julhelgen. Underbart att man kan fixa till ett hyfsat julbord trots att man bor i hollan. Julskinka, köttbullar, prinskorv, sill, ansjovis till Janssonen, Alladinaskar, knäckebröd, julskum, julmust,glögg mm mm. Ja jag säger bara TACK IKEA!!!!!

Pâ torsdag slutar barnen tidigare men skall sen tillbaka för att gâ i kyrkan och sen har dom julmiddag med sina klasser. Himla mysigt faktiskt. Barnen sitter inne och gottar sig medans föräldrarna stâr ute bland "eldar" och pratar & dricker Glühwijn. Ja kanske lite annorlunda men ändâ väldigt mysigt. Fredag är sen sista dagen i skolan innan det härligt lânga lovet börjar.

Pâ mândagen kommer syrran och sonen och sen blir det bara mys, shopping, mys och mer mys.
Nähä, tror det är dags att krypa till kojs om jag skall orka med den tidiga morgen i morgon.

Ha 're sâ gött!!
Kramar Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar